در رسانه | افتتاح ۴۲ واحد مسکونی جامعه هدف بهزیستی در قزوین/دولت سیزدهم فاصله بین غنی و فقیر را کم کرد

دهباشی پور با اشاره به برنامه های هفته بهزیستی گفت: ۴۲ واحد مسکونی به صورت سراسری با حضور ریاست سازمان در روز چهارشنبه در استان قزوین افتتاح خواهد شد.

قزوین_ به گزارش بسیج، صبح امروز با حضور اصحاب رسانه نشست خبری مدیرکل بهزیستی استان قزوین در سالن اجتماعات ساختمان جدید بهزیستی قزوین برگزار شد.

دکتر علی دهباشی پور در ابتدای سخنان، ضمن اشاره به خدمات گسترده دولت سیزدهم در عرصه های مختلف اجتماعی، اقتصادی و غیره بیان کرد: دولت سیزدهم دولت نمایش و شو و بوق نبود و برای رفع مشکلات جامعه خدمات گسترده ای ارائه کرد.

وی با اشاره به آزمون ویژه استخدام معلولین گفت: قانون جامع استفاده سه درصدی معلولین در دستگاه های دولتی و شرکت هایی که از خدمات دولت استفاده می کنند و نیز دو ماده سی درصد تبصره ذیل این ماده می باشد و متاسفانه سال ها این قانون یه درصدی به خوبی اجرا نشده است.

دهباشی پور اظهار کرد: برابر قانون مسوول قانونی و نماینده رسمی برای تعیین شدت معلولین و میزان توانمندی فرد فقط سازمان بهزیستی و هیچ فرد دیگری برای این امر پیش بینی نشده است. 

مدیرکل بهزیستی استان قزوین عنوان کرد: برای اولین بار در طول انقلاب آزمون استخدامی برای معلولین در خرداد ماه سالجاری اجرا شد، همچنین ویژگی این آزمون استخدام این بود که همه شرکت کنندگان معلول بودند که سهم استان از این آزمون جذب ۹۱ نفر در این آزمون است. نکته سوم این بود که همه بخش های این آزمون شامل مصاحبه و گزینش برعهده سازمان بهزیستی است و از ورود سلیقه دستگاه ها در این آزمون استخدامی ممانعت شده است.

دهباشی پور یادآور شد: چیزی که همیشه وجود داشته موضوع مستمری هاست. بیش از ۵ هزار زن سرپرست خانوار، سی هزار معلول، ۵۰۰ ضایعه نخاعی، ۲۵۰ کودک امدادبگیر، جزو جامعه آماری بهزیستی استان است. در سال ۹۱ هر فرد سی هزار تومان مستمری دریافت می کرد که ابن مبلغ در سال‌جاری به ۹۹۴ هزار تومان افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر آمار معلولین ضایعات نخاعی، ۲ هزار و ۵۳۵ نفر مشمول دریافت حق پرستاری خانواده محور هستند گفت: این مبلغ نسبت به سال های پیش تا چهار برابر افزایش داشته است. ما به هزار و ۹۰۰ نفر تجهیزات توانبخشی می دادیم که این میزان به ۳۵۰۰ نفر رسیده و اعتبار تجهیزات ۲۰۰ برابر افزایش یافته است. امروز افتخار ما در کشور این است که پشت نوبتی ویلچری نداریم.

دهباشی پور در ادامه با اشاره به امدادبگیران استان قزوین اظهار کرد: 

۲۵۰ کودک امدادبگیر در حال حاضر تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان هستند که در دولت پیش ۲۵۰ هزار تومان مستمری دریافت می کردند و امروز در دولت سیزدهم ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مستمری ماهانه دریافت می کنند. 

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به خدمات گسترده پلت سیزدهم و اغفال در اطلاع رسانی این خدمات یادآور شد: دولت سیزدهم منصفانه قضاوت نشد. مسکن زیرساخت و نیاز اساسی است که در این دولت برای جامعه هدف بهزیستی اقدامات خوبی در این عرصه صورت گرفت. دولت سیزدهم فاصله بین غنی و فقیر را کم کرد. 

وی افزود: جامعه آماری معلولین استان، حدود ۲۶ هزار نفر است که در سال ۲۷۰ میلیارد تومان خدمات از دولت دریافت می کنند. در مراکز نگهداری بین دو تا دو و نیم میلیون تومان بود که سازمان ماهانه ۷۵۰ هزار تومان یارانه به این میزان پرداخت می کرد. امسال حدود ۷ میلیون تومان تعرفه مراکز نگهداری است که حدود پنج و نیم میلیون تومان را سازمان پرداخت می کند و این از اقدامات دولت سیزدهم است. 

دهباشی پور لازمه اقدامات عمرانی و اجتماعی را زیرساخت و اعتبار عنوان کرد: امروز که پروژه ها به اتمام رسیده مردم از خدمات آنها بهره مند شده اند. تا قبل از این دولت برای مناسب سازی چالش های زیادی داشتیم. در سفر شهید رئیسی به استان قزوین، ۳۰ میلیارد تومان برای سه پروژه در استان اختصاص یافت که یکی از آنها ساختمان جدید بهزیستی است که سالها نیمه کاره مانده بود. با بسیج سازندگی قراردادی برای این امر انعقاد شد و حداقل پنج میلیارد تومان صرفه جویی کردیم. اگر قول های اعتباری محقق شود، یک طبقه از ساختمان توانبخشی قزوین امسال به بهره برداری می رسد که شامل آب درمانی، فیزیوتراپی و ارتوپدی فنی، کار درمانی و هر چه در حوزه توانبخشی وجود دارد در این مرکز پیش بینی شده است. یک پروژه نیز در شهرستان شال در حال گودبرداری است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: امسال نسبت به سال های گذشته در ایام تعطیلات عید بیست درصد ورودی معتادان متجاهر کاهش یافت که به دلیل ایجاد اشتغال برای معتادین بود. میزان اشتغال برای بهبود یافتگان در استان قزوین از ابتدای ۱۴۰۲ تا کنون ۴۱۱ مورد بود.

وی اضافه کرد: از سال ۱۴۰۲ تا کنون بیش از ۳۵۰۰ معتاد متجاهر را در کل استان ساماندهی کردیم. باید ظرفیت متناسب با متجاهرین را در استان داشته باشیم که طبق قانون باید ظرفیت نگهداری نفر را با توجه به کمپ ماده ۱۶ در استان داشته باشیم در حالی که این میزان در استان ظرفیت نگهداری ۲۰۰ نفر است.

وی در ادامه با اشاره به آمار کودکان کار در استان قزوین بیان کرد: ۱۵۰ کودک کار در استان شناسایی شده اند. مادامی که مردم به این کودکان پول می دهند هیچ مشکلی در این حوزه حل نخواهد شد بلکه باید نگرش مردم تغییر کند و زمینه برای فعالیت قانونی این کودکان با ایجاد کار فراهم شود.

دهباشی پور با اشاره به برنامه های هفته بهزیستی گفت: ۴۲ واحد مسکونی به صورت سراسری با حضور ریاست سازمان در روز چهارشنبه در استان قزوین افتتاح خواهد شد. همچنین افتتاح ۶۳ طرح اشتغالزایی، عقد تفاهم نامه ها با دستگاه ها با موضوعات جدید، همچنین افتتاح کمپ ترک اعتیاد با ظرفیت ۳۰ نفر و افتتاح مرکز توانبخشی استان از جمله برنامه های ویژه هفته بهزیستی است.

کد خبر 112708

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد